Three point six five is more than enough.

By Ainum Lathifah - June 05, 2014


"Ustazah, saya dapat 3.65. saya tak tahu sama ada nak sengih atau nak sedih."
"Ainum kena sengih.. sebab ada yang rendah dari Ainum lagi.. syukur.. redha.. :) " 
"Ok ustazah. saya sengih :D "


MasyaAllah. terhiburnya hati dengan Ustazah Norahida. 



aku tak tahu la kalau ada yang mana dapat 3.5 ke atas masih sebut result dia teruk. konon nak tawadhuk. kalau result kau dekan pun kau cakap teruk, maknanya memang kau tak ada concern lansung la dengan perasaan orang lain. 

aku expect three point five. redha habis nak cek result. tapi bila tengok dapat 3.65.. nilai dekan 3.67.. rasa macam.. eh sikit lagi. masih ada lagi rasa tak bersyukur tu. tak sedar diri usaha tak sesuku hati. cakap redha. hakikatnya, ada lagi dalam kepala why and why.

redha itu pantasnya di hati. bukan di bibir semata.

Alhamdulillah for this three point six five. it's more than enough. I get more than what I deserved. yang penting jaga PNGK. jangan bagi jatuh.

selamat mengalami kepupusan dekaners, BATI. herher.

pesan aku, kadang-kadang memang kita rasa kita dah usaha lebih, dah pulun secukupnya tapi kenapa result masih tak tinggi. cuba check balik apa yang kita buat sepanjang tempoh kita belajar.

belajar sematakah?

belajar semata tak advance lah. siapa kata kalau terlibat dalam organisasi result punah? depends on diri sendiri. cuba reset balik minda biar jadi tauhidik mindset. 

jangan tolak organisasi.
jangan tolak usrah.
jangan tolak majlis ilmu.

sebab kau akan tahu juga nanti, itulah yang akan jadi kekuatan kau.

selamat mencuba :)


# am still feeling bad for that someone. tak baik kan distract focus orang. Ya Allah.. T___T

  • Share:

You Might Also Like

0 comment(s)

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”